Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

O 28% więcej zapłacimy za śmieci?!

2017-10-16 19:49
 

Wszystko wskazuje na to, że od 1 stycznia 2018 roku mieszkańcy gminy Mogilno będą musieli przygotować się na podwyżkę cen wywozu śmieci.

Obecnie obowiązujące stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w sposób selektywny wynoszą 10 zł miesięcznie od mieszkańca, a nieselektywny to kwota 20 zł miesięcznie od jednej osoby. Jak zaznaczał również wiceburmistrz Jarosław Ciesielski - stawka od samego początku była źle ustalona. Po ewentualnej podwyżce za segregowanie odpadów zapłacimy 12,80 zł, a niesegregowanie 25,60 zł od jednego mieszkańca.

- Po dokonaniu analizy kosztów związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarki odpadami stwierdza się, iż obecnie obowiązujące stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w sposób selektywny w wysokości 10 zł miesięcznie od mieszkańca i w sposób nieselektywny w wysokości 20 zł miesięcznie od mieszkańca są niewystarczające na pokrycie wszystkich kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (...) Proponowana zmiana stawek, wynika z faktu, że wnoszone dotychczas opłaty nie pokrywają rzeczywistych kosztów gospodarowania odpadami. Na wysokość opłat wpływ ma przede wszystkim ilości i rodzaj wytwarzanych odpadów. Przed wprowadzeniem nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi ilości wystawianych odpadów były znacznie mniejsze. Dotychczasowe doświadczenie wykazało, że strumień generowanych odpadów znacznie przekracza przyjęte założenia - czytamy w uzasadnieniu do uchwały.

Jak informuje prezes Mogileńskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Mogilnie, Artur Lorczak - wpływ na podwyżkę tych cen ma przede wszystkim ciągły wzrost ilości śmieci. Oprócz tego Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Inowrocławiu podniosła cenę za odbiór jednej tony odpadów.

- Liczby i fakty mówią same za siebie. W 2016 roku odebraliśmy o ponad 800 ton więcej niż zakładaliśmy. W pierwszym półroczu 2017 roku ilość samych zmieszanych odpadów wzrosła o kolejne 170 ton. W sumie daje to prawie 1000 ton w ciągu półtora roku wzrostu (...) Gdyby ta ilość nie wzrosła, nie byłaby potrzebna podwyżka (...) Najwięcej wzrasta ilość odpadów zmieszanych, czyli tych, które musimy zawieźć do Inowrocławia i musimy zapłacić za ich odbiór. Do tego niespodziewanie PGKiM zaproponował aneks do umowy. Ten aneks musimy podpisać, dlatego że Inowrocław jest jedynym miejscem, do którego musimy wozić odpady zmieszane i zielone. Tych odpadów zmieszanych i zielonych jest w sumie 90%, czyli tak naprawdę wszystko tam musimy wozić. Zostaje 10% na odpady innego typu, z którymi możemy co innego robić niż zawieźć do Inowrocławia (...) MPGK odbiera odpady częściej niż jest w regulaminie - odbieramy odpady co dwa tygodnie, a segregowane co miesiąc, to są też dodatkowe koszty, bo to jest kilka wyjazdów rocznie więcej niż powinniśmy jeździć. Sam regulamin jest bardzo korzystny dla mieszkańców. Wszystko właściwie jest za darmo, wszystko jest w cenie, śmieci można oddawać w każdej ilości (...) Odstawianie odpadów segregowanych przynosi nam przychód, ale nie zysk. Sprzedajemy na przykład tonę szkła za 30 zł, a żeby ja zebrać musimy wydać 50-60 zł. Plastiki też są w podobnych cenach. Jest dużo drożej zebrać to, niż potem sprzedać - tłumaczył Artur Lorczak.

Ponadto prezes mogileńskiej komunalki zaznaczał, że spółka na przestrzeni minionych lat inwestowała i dbała o to, by usługi świadczone były na odpowiednio wysokim poziomie.

- Od początku powstania spółka zainwestowała dużo pieniędzy w to, żeby z jednej strony wypełnić wymagania, a z drugiej strony dawać dobrą usługę na jak najwyższym poziomie. Dla przypomnienia były to dwie nowe śmieciarki, których koszt to jedna 600 000 zł, druga 400 000 zł netto, wybudowaliśmy stację przeładunkową za 150 000 zł, która po kilku latach okazała się za mała i musieliśmy rozbudować, co nas kosztowało kolejne 60 000 zł, zakupiliśmy też dwa mniejsze samochody dostawcze - jeden za 100 000 zł, drugi używany za 30 000 zł, także ciągnik za ponad 100 000 zł, konieczne też było wybudowanie kolejnego placu przeładunkowego, przeprowadziliśmy też remont warsztatu - firma, która realizuje usługę odbioru odpadów musi mieć własny warsztat. Na to też wydaliśmy 120 000 zł. Stworzyliśmy również profesjonalny, dobrze wyposażony PSZOK. Także mniejsze inwestycje - kontenery. W sumie w ciągu ostatnich kilku lat z własnych pieniędzy wydaliśmy prawie 2 miliony złotych - wyliczał prezes Lorczak.

Co się dzieje z workami?

Problem na terenie gminy stanowią także "ginące" worki wydawane mieszkańcom. Z wyliczeń MPGK w Mogilnie wynika, że 1/3 worków nie wraca napełniona segregowanymi odpadami.

- Mieszkańcy mogą odebrać w kilku miejscach dowolną ilość worków. W ostatnim roku wydaliśmy 257 570 worków, ale odebraliśmy jedynie 162 100 worków. Jest to prawie 100 000 worków mniej (...) Za każdym razem około 1/3 worków do nas nie wraca (...) Te worki za darmo dla każdego to jest dobry pomysł, ale kosztowny - mówił Artur Lorczak.

W związku z tym niektórzy radni proponowali, by worki wydawać za opłatą. Podczas dyskusji przytoczono także przykład gminy Strzelno, która w ramach comiesięcznej opłaty na jednego mieszkańca wydaje 4 worki na plastik, 4 na odpady biodegradowalne, 2 na papier i 2 na zbieranie szkła.

- Może warto się zastanowić, żeby te worki były płatne kosztem mniejszych cen za śmieci? Wtedy każdy będzie szanował te worki - mówił radny Zbigniew Spólnik.

Z kolei zdaniem prezesa Lorczaka - "systemowi płatne worki nie pomogą". Pomimo tego pobieranie opłaty za worki wiąże się ze zmianą obecnie obowiązującego regulaminu. Taką inicjatywę mogą jedynie podjąć radni Rady Miejskiej w Mogilnie.

Radni kontra podwyżka

Zdaniem wielu radnych podwyżka jest spora, jednak uzasadnienie MPGK daje wiele do myślenia.

- To jest trudna decyzja. Całe założenie ustawy jest błędne moim zdaniem. Radni nie powinni decydować o tym, ile to ma kosztować - (...) To jest też duża podwyżka, jak ktoś ma w gospodarstwie domowym z 5,6 osób to jest kosmos jakiś. Z drugiej strony nie możemy też zakładać, że spółka nas oszukuje (...) Teraz jesteśmy pomiędzy młotem a kowadłem (...) Nie ma co się dziwić, później ludzie są źli i powiedzą "Radny co ty robisz, ile razy te podwyżki mogą być?" - mówił radny Łukasz Drzazgowski.

Głosowanie radnych w tej sprawie odbędzie się w najbliższą środę, 18 października. Warto również zauważyć, że ściągalność opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w roku 2017 wynosi 91,35%. Po doliczeniu zaległości ogólna ściągalność to 88,36%. Oprócz tego ze zgłoszonych deklaracji wynika, że ponad 1000 osób nie segreguje odpadów.

- Spółka nie jest w stanie dokładać 500-600 tysięcy zł do śmieci rocznie. W poprzednim roku, tym który się teraz kończy dołożyliśmy do tego ponad 400 000 zł. Nie jesteśmy bogatą firmą, wyszliśmy z długów w ciągu 10 lat, ale nie możemy ciągle dokładać. Do tego dochodzi nam też co wynika z podwyżki - około 170-200 tysięcy zł dodatkowo do zapłacenia w Inowrocławiu (...) Przy odpadach też pracuje 15 osób, jeżeli nie będziemy tego wykonywać, to ludzie i samochody nie będą mieli pracy. Będziemy musieli też się wstrzymać ze wszystkimi działaniami inwestycyjnymi, na przykład podłączenie ciepłowni do osiedla ulicy Dworcowej, która ma przynieść oszczędności mieszkańcom. Byłoby to duże zawirowanie finansowe dla firmy. Ryzykować finansowo nie możemy, to jest już spółka i to musi działać prawidłowo (...) Nie można winić, czy też karać MPGK, czy ich pracowników za to, że mieszkańcy gminy oddają coraz więcej śmieci - przekonywał prezes Mogileńskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Mogilnie.

(AS)

Projekt uchwały - pełna treść

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [63]» dodaj komentarz   

 » układy (Gość | 21-10-2017, 20:22:00)

Przecież Pałuki piszą to co chcą napisać i co burmistrz im każe

 » Tema Podwyżka (On | 19-10-2017, 22:43:56)

Nic nam mieszkańcom nie wiadomo o tym że sanikont odwołał się do sądu apelacyjnego i tam stwierdzono nieprawidłowości w Urzędzie Gminy nawet Pałuki o tym nie pisały.

 » podwyżka (SANIKONT | 19-10-2017, 09:49:56)

Przy okazji toczącej się dyskusji chciałbym Państwa poinformować, że w toku toczącej się sprawy pomiędzy Gminą Mogilno a nami SANIKONTEM Sąd Apelacyjny w Gdańsku w dniu 08.09.2017r przyznał rację Sanikontowi zwracając przy tym uwagę na wiele nieprawidłowości ze strony UM.

 » SMIECI! (hejka | 18-10-2017, 18:40:27)

Kultura , obycie , szacunek dla samego siebie o szacunku dla innych to nawet nie wspomnę bo to kosmos dla dzisiejszego społeczeństwa !! Na cmentarzu nawet hołota pomimo że nie płaci za wywóz śmieci nie uszanuje pracy innych !

 » Do płacić (... | 18-10-2017, 18:20:56)

A masz dowody,że nie płacą? Bo farmazony gadać to każdy potrafi

 » Do osoby z nickiem " ? " (Astron | 18-10-2017, 16:58:07)

Faktycznie masz racje, niech próbują cyckać unie czy jakieś dofinansowania dostać.

 » a co (? | 18-10-2017, 16:52:23)

Instytucje świeckie, to nigdy na nic nie mają forsy. Tylko i wyłącznie fundują nam podwyżki. Ciągle złe obliczenia, diagnozy, perspektywy. A skąd parafie mają pieniądze? Ciąle inwestycje, naprawy,remonty. Stamtąd trzeba się uczyć, jak robić pieniądze. Na wszystko mają.Dobrzy biznesmeni, dobrze kalkulują i stać ich na wsio, uczty i nie tylko.

 » Wywóz śmieci. (Astron | 18-10-2017, 16:26:16)

Jak oni to gospodarują przecież plastik, szkło i makulaturę można sprzedać. Zostaje kwestia odpadów mieszanych tylko.

 » Czy wszyscy płacą za śmieci? (PŁACIĆ | 18-10-2017, 16:19:43)

Z mojej obserwacji niestety nie wszyscy pacą za śmieci(wywalają gdzie popadnie)a będzie jeszcze gorzej.Może zamiast podwyższać to wyłapać niepłacących.Czy to jest takie trudne?Jest rejestr mieszkańców i sprawdzić kto ma umowę i płaci a kto nie.Nie będzie śmieci w rowach .Ale wygodniej jest podnieść opłaty.A może niech sobie ujmą ci co liczyć nie umieją.!!!!!!

 » do Analityk (UPS | 18-10-2017, 15:25:14)

Masz problem sam ze sobą i swoją chorą analizą. Otóż Mieszkańcy bloków płacili za wywóz śmieci od mieszkańca zawsze i Spółdzielnia Mieszkaniowa nie dokładała, bo nie miała skąd.Dochodem SM są opłaty ponoszone przez lokatorów.Za kontenery,które są na terenie osiedli "blokowych" opłatę dzierżawy ponoszą mieszkańcy, a nie inni mieszkańcy miasta i gminy Mogilno.Natomiast wrzucają wszyscy, co się zatrzymują przy kontenerach, a nie mieszkają w blokach.Nawet popiół jest tam wrzucany,a przecież nie mamy pieców, co tam pieców-nawet kominów nie ma.Dziwi mnie fakt,że nikt z radnych nie zapytał w jaki sposób kosztowo amortyzuje komunalka te inwestycje KŚT 7 i czy faktycznie kwalifikacja kosztów działalności "śmieci" jest faktycznie kosztem tej działalności, a nie podpina się pod to wszystkiego co możliwe.Zostawiam temat,bo ludzie typu "Analityk" i tak tego nie są w stanie pojąć.

 » Opłata za śmieci. (Astron | 18-10-2017, 15:23:37)

Może trzeba zrobić przetarg na wywóz śmieci w lepszej cenie? Tylko tak jak Sanikontu nie wywalajcie nie słusznie bo u was pieniążki się nie zgadzają. Zwykle jak komuś interes pada to nie pobiera na siłę większych opłat tylko zwija interes.

 » niedoszacowali (Józek Sałatka | 18-10-2017, 14:19:02)

Aż wierzyć się nie chce, że pan Jarosław Ciesielski jest członkiem rady nadzorczej MPGK. Tak rada nadzorcza powyliczała stawki, że je niedoszacowała? A może celowo to zrobiła aby te stawki podnieść?

 » sprawdzić (Analityk | 18-10-2017, 12:18:49)

Uważam, że największy problem ze śmieciami jest na blokowiskach. To tam przybyło śmieci niesegregowanych, choć lokatorzy bloków "deklarują" segregację. Bo kto sprawdzi jak jest w rzeczywistości? Niesie taki 1-2 butelki plastikowe do pojemnika na plastiki, a w drugiej ręce jest worek foliowy ze śmieciami zmieszanymi, a w nim plastiki, szkło, papier i obierki od ziemniaków - wszystko razem. Oczywiście nie wszyscy mieszkańcy osiedli blokowych tak robią, ale większość tak!

 » Co to za bzdury!!! (obserwator | 18-10-2017, 12:17:17)

"Jak zaznaczał również wiceburmistrz Jarosław Ciesielski-stawka od samego początku była źle ustalona." Czy Pan VICE zażywa jakieś leki??? To kto ustalał stawkę za śmieci ? Dzieci z przedszkola od kubusia puchatka ? czy jakiś sztab ludzi ( oczywiście z WYŻSZYM wykształceniem!)niestety bez wyobraźni i zdaje się kompetencji . A może za pół roku Pan Vice stwierdzi w swojej filozoficznej wypowiedzi, że stawki są źle ustalone i trzeba je zmienić . A Pan Prezes będzie argumentował to zakupem nowych opon do do zakupionych samochodów i złotych klamek do biur . I to ludzie wykształceniu wygadują takie bzdury !

 » cena "na zamówienie" bo tak chce prezes? (Felicjan | 18-10-2017, 12:11:31)

Własnie w tej chwili, minęła 12.00 i rozpoczęła się sesja rady miejskiej. Radni będą głosować kwotę usługi związanej z wywozem śmieci. Pytam się panie burmistrzu! Czy jest to cena usługi pod przyszły przetarg na ten wywóz, czy jest to kwota jaką chce pan prezes Lorczak? Równie dobrze mógłby on powiedzieć, że chce 14 zł od 1 osoby i co? Radni też by przegłosowali?

 » co na podwyżkę mówią radni (RADNI | 18-10-2017, 10:43:58)

Poprzednia podwyżka ,na którą się zgodziła większość radnych-podobno po to aby nie było następnej podwyżki,tak tłumaczyła się część radnych- podwyżka weszła w życie no i mamy NASTĘPNĄ PODWYŻKĘ.Dlaczego nie kontroluje się pensji prezesa i innych ,TAM NALEŻY SZUKAĆ OSZCZĘDNOŚCI.NO cóż wybory niebawem.

 » worki (xxx | 18-10-2017, 10:13:56)

Ten cały system jest chory!!! Jak wszystko w POLSCE??? Po co te worki niech kazdy ma pojemniki do segregacji i spokój a po drugie mówię o sobie spędzam weekendy w domu więc dlaczego mam płacić identyczną kwotę???

 » Smieszne (Xyz | 18-10-2017, 09:56:08)

Smieszne jest to segregowanie smieci! Wladze kaza sugerować to dlaczego pracownicy ktorzy wywoza te smieci, ostatnio ogolne smieci wyrzucali a do tego wrzucili worki z biodegralnymi i szklo. Pytam po co segregacja? Piebiadze potrzebne zeby placic tym co.siedza w mpgk za.stolkami?

 » Sprawa nadaje się do prokurarury. (Hit | 18-10-2017, 09:53:37)

Może nasi sołtysi, radni, przewodniczący osiedli zbiorą podpisy czy cokolwiek by zaprzestać tej paranoi. Będziemy również pamiętać o radnych którzy głosują "za". To, że kupiliście samochody, worki czy zresztą cokolwiek innego, ma służyć temu by było szybciej, lepiej, TANIEJ. Nie po to przedsiębiorca inwestuje w nowy lepszy sprzęt by podnosić ceny. nie utrzymałby się na rynku. Jednak wy nie znacie zasad zarządzania nie mówiąc o ekonomii. wy znacie tylko zasady małomiasteczkowego politykowania kosztem mieszkańców. Dokładacie? - to zamknąć tą budę. Jaką mamy gwarancje, że tym razem Lorczak i Ciesielski nie pomylili się w obliczeniach? Taką, że przedszkolak nie wdepnie w kałużę. Do tego afera z Sanikontem. Panowie co jeszcze spieprzycie?

 » śmieci (** | 18-10-2017, 09:44:33)

Podwyżka przed wyborami?Ja za śmieci płacę uczciwie bez dnia opóźnienia.Proszę mi odpowiedzieć jak wygląda ściągalność niepłacących.Nie płacą to do komornika.Grono dostaje 500+ to jest z czego ściągnąć.A najlepiej byłoby ogłosić w gazecie listę zadłużonych.Pałuki rozeszłyby się w mig. I proszę potraktować poważnie moje pytanie.Grono mieszkańców chce znać konkretne liczby.

 » śmieci (** | 18-10-2017, 09:44:25)

Podwyżka przed wyborami?Ja za śmieci płacę uczciwie bez dnia opóźnienia.Proszę mi odpowiedzieć jak wygląda ściągalność niepłacących.Nie płacą to do komornika.Grono dostaje 500+ to jest z czego ściągnąć.A najlepiej byłoby ogłosić w gazecie listę zadłużonych.Pałuki rozeszłyby się w mig. I proszę potraktować poważnie moje pytanie.Grono mieszkańców chce znać konkretne liczby.

 » do "..." (Scooby | 18-10-2017, 08:50:51)

A co tu jest do ogarniania. JEśli za 5 osobową rodzinę mam płacić 12,80 miesięcznie, rachunek jest prosty- 64 PLN. Jeśli w tym samym czasie miałbym zapłacić 26 PLN + za worki około 15 PLN, to razem mam niecałe 41 PLN. Różnica 23 PLN/miesiąc, roczne oszczędności 276 PLN. Kalkulacja Ci pasuje?

 » Śmieci (Muqo | 17-10-2017, 23:26:29)

Nam w styczniu lub w lutym ustawowo dodadzą 70-80zł do wypłaty,normalnemu człowiekowi. Bułka,chleb,mleko pampers itd.pójdą w górę! A wy dietki,co kwartał w całej POLSCE!!!B o mało i mało i mało.Bóg was rozliczy!

 » WIFI (arek | 17-10-2017, 22:11:30)

WIFI TO JA TOBIE OBIECUJĘ ŻE CIĘBIE SPRAWDZĘ bo wiem o czym ja piszę Ty ten post wsytawiłeś o 17,52 więc zobaczymy kto ma rację. Jeżeli się pomylę to opiszesz mnie jak chcesz i możesz używać słów wulgarnych w moim kierunku a jeżeli nie masz racji to staniemy przed ludźmi którzy nas ocenią idziesz na taki układ?

 » ..... (swar | 17-10-2017, 21:33:44)

Taczki kupic za d....i wywozic jak w PRLu to najtaniej wyjdzie bo z ludzmi robią co chcą

 » Brak konkurencji (mieszkaniec | 17-10-2017, 21:04:11)

Pamiętacie że wypieprzyli Sanikont z naszej gminy w mojej ocenie nie legalnie bo sprawa toczy się w Sądzie i teraz robią co chcą z nami mieszkańcami bo nie mają konkurencji.

 » Scooby (... | 17-10-2017, 21:00:30)

Drogi skubi nie ogarniam za bardzo twojej wypowiedzi!! Jak to jest, że wolisz płacić za worki, jak w Inowrocławiu niż mieć je za darmo? Choć moim zdaniem, skoro tyle worków ginie, to powinni zrobić je odpłatnie. Ps. Inowrocław nigdzie nie musi dowodzić śmieci, wysypisko ma na miejscu i w związku z tym nie ponosi kosztów!

 » Tłumaczenie (Scooby | 17-10-2017, 19:27:29)

Tłumaczenie prezesa durne. Jeśli nie potrafi wykonywać swoich obowiązków w sposób odpowiedni, może czas na zmiany, ale nie opłat a prezesa? W miastach porównywalnej wielkości w okolicy ceny za wywóz śmieci segregowanych z tego co sprawdziłem: - Gniezno- 11 PLN za osobę - Września- 10 PLN za osobę - Słupca- 10 PLN za osobę Nie wiem czy to co znalazłem dla Inowrocławia dalej jest w mocy, ale z tego co zdążyłem na szybko sprawdzić, tam jest troszkę inny system i jest pobierana opłata od gospodarstw jedno/wieloosobowych w wysokości 13/26 PLN miesięcznie + jakies 1,85 PLN za worek- dla mnie byłoby to kilkanaście złotych oszczędności miesięcznie. Można? Można! Tylko trzeba chcieć. A jak nasz kochany monopolista nie daje rady, to może powinien ten sektor działalności oddać w "obce" ręce?

 » radni (hejka | 17-10-2017, 18:24:15)

[komentarz niezgodny z regulaminem]

 » smiec (hejka | 17-10-2017, 17:57:59)

Chińczycy śmieci kupią! Będzie na nagrody i nowe auta !

 » A może by tak.... (Wifi | 17-10-2017, 17:52:48)

Ci mądrale co mówią że nie wierzą w wyliczenia zwyczajnie by ruszyli głowami i przeanalizowali. Nie sądzę by spółka mogła pozwolić sobie na manipulowanie danymi. Nim jeden z drugim zaczniesz coś sugerować to sprawdź bo jak słyszę mądrale ktory twierdzi że nie wiadomo czy dane prawdziwe ....to ogarnia mnie śmiech. Bo skąd taki "mądrala" może wiedzieć skoro nawet nie ma pojęcia jak to sprawdzić. Więc skoro jeden z drugim tak mówisz to argumenty proszę. Argumenty

 » smieci (obserwator | 17-10-2017, 17:19:40)

a moze kolesiostwo w gminie jest co moze CBA musiało by przetrzepać gmine mogilno wraz z wszystkimi wydatkami itp

 » zenada (obserwator | 17-10-2017, 17:16:04)

jak zawsze mogilno jest góra w podnoszeniu oplat za wszystko wstyd i rzenada zlodzieje w gminie tylko brac i brać nie wierze ze tylko inowroclaw jet tak blisko

 » Absurdy (Mieszkaniec | 17-10-2017, 17:06:44)

WCALE MNIE ARGUMENTY PREZESA NIE PRZEKONUJĄ - WYSTARCZY ZLIKWIDOWAĆ SPÓŁKĘ I JEJ RADĘ NADZORCZĄ Z VICE BURMISTRZEM I JUŻ OSZCZĘDNOŚĆ 100 TYSIĘCY ZŁOTYCH I JESZCZE PENSJE ZARZĄDU O POŁOWĘ NA DÓŁ I MAMY KASĘ KTÓREJ BRAKUJE.Brak konkurencji w temacie zbiórki śmieci doprowadził do tych patologii w naszej gminie.Radni pamiętajcie że za chwilę podziękujemy Wam w wyborach za to chodzenie na pasku u obecnego Burmistrza i podnoszenie łapek przeciwko interesowi mieszkańców a za urojonymi pomysłami obecnej władzy.Nie przeszkadza Wam że vice Burmistrz za zasiadanie z urzędu w Radzie Nadzorczej MPGK pobiera tak wielkie pieniądze ?To dla Was jest normalne ? to Wam nie przeszkadza ?Tak powinno być dalej ? Jeżeli tak no to podnoście nam podatki i opłaty a my Wam za rok serdecznie podziękujemy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 » PODZIĘKOWANIA (... | 17-10-2017, 15:17:46)

Odnośnie podziękowań gazecie za zejście na parking do osoby niepełnosprawnej. Drogi mieszkańcu nie ma za co dziękować to obowiązek urzędnika jeśli w urzędzie nie ma windy. Powtarzam OBOWIĄZEK

 » wolna amerykanka (Bartek | 17-10-2017, 14:20:14)

Internauto "Ja" musisz wiedzieć, że Twoja ostatnia wypowiedź nie ma nic wspólnego z organizacją wywozu śmieci. Pewnie, że można zaprotestować, nie zgodzić się z podnoszeniem opłat. I co z tego? To nie komunalka ma rozwiązać problem wywozu w oparciu o ustawę o porządku w gminach, ale ten problem spada na barki burmistrza i radnych. U nas w Mogilnie bierze się radnych na litość, bo komunalka ma pojazdy, ludzi, jest przygotowana do wywozu, nie ma konkurencji więc trza tejże komunalce dać zarobić, i to tyle ile chce jej prezes. Mam pytanie: dlaczego burmistrz nie organizuje przetargu na wywóz śmieci? A co z procesem sądowym pomiędzy Gminą Mogilno a SANIKONTEM?

 » śmieci (stach | 17-10-2017, 14:15:12)

WY UCZCIWI MACIE PŁACIĆ ZA TYCH CO NIE CHCĄ PŁACIĆ ,DLATEGO MÓWIĘ NIE PŁAĆCIE ZA DARMOZJADÓW I PIJAKÓW-WPACAJCIE TYLE ILE BYŁO A ONI NIECH ŚCIĄGAJĄ DŁUGI A JAK NIE POTRAFIĄ TO NIECH USTĄPIĄ ZE STANOWISKA I TYLE W TEMACIE

 » Do radnych (Ja | 17-10-2017, 13:44:46)

Proponuję nie wyrażać zgody na podwyżki cen śmieci. I wtedy zobaczymy jak komunalka i jej prezes sobie poradzą. Trzeba myśleć z głową a nie wykradać bezczelnie pieniądze z naszych kieszeni

 » slow (brak | 17-10-2017, 13:17:38)

to co jam im dac mam jak i teraz nie mam co dac wolę dostac mandat taniej wyjdzie jak te stawki od osoby mops nie da gmina też nie pincet plusa też nie moge to w końcu co dac Leszkowi Leszka czy jak kamień na drogę gali to tablica mendejewa to tako twórcze jest odpada nie kamień jakieś żarty sobie robią

 » robią co chcą (Hanula | 17-10-2017, 10:34:56)

Internauta "Ja" tylko w części ma rację. Prezes komunalki jest tylko prezesem i dlaczego ma być zwolniony? Przecież nad tym prezesem jest statutowe ciało, czyli rada nadzorcza a w jej składzie szara eminencja rausza viceburmistrz - przedstawiciel burmistrza Mogilna w tej radzie. Chcę jeszcze dodać, że dziś podwyżka jest o 28 % ale rok temu też była chyba o 20%. Mam jeszcze pomysł dla prezesa MPGK i viceburmistrza: podnieście od razu stawkę o 5 zł aby w przyszłym roku nie podnosić, bo za rok są wybory i ludziska was nie wybiorą.

 » pod rozwagę (JA | 17-10-2017, 10:19:18)

Naprawdę? To może jednak zrobimy uczciwy przetarg i przestaniemy spłacać nietrafione kredyty MPGK?! Jak to jest skoro ciągle się nie opłaca a pensje aż takie? W każdej firmie Prezesowi płaci się za wyniki a nie za to, żę jest. No chyba, że chodzi o to aby firma zarabiała. Włodarze chyba nie rozumieją po co wprowadzono usatwę o gospodarce odpadami. Pisze to w nadziei, że w końcu ktoś zgłosi temat do odpowiednich służb - które nie tylko skontrolują zarobki prezesów ale także kalkulację i przetargi. Bo chyba jest coś nie w porządku aby o wynikach przetargu decydował ktoś kto jest zainteresowany aby jego firma wygrała i to za najwieksze pieniądze. Nie wierzycie to zapytajcie ile w innych gminach kosztują śmieci.

 » ekonomiści, psiakrew (Klemens | 17-10-2017, 10:13:56)

Wojtas masz rację! Ja bym całą radę nadzorczą MPGK z jej członkiem wiceburmistrzem Jarosławem odwołał! Biorą rocznie z komunalki na swoje uposażenie ponad 100 000 zł ( 3 osoby!!!) a nie potrafią skalkulować kosztów! Bo co mnie obchodzi, że prezes Lorczak kupił jakieś samochody! To jego problem i niech tego nie miesza z wywozem śmieci. Poza tym i tak MPGK ma szczęście, bo nie ma konkurencji i może z nas głupich robić i każdą cenę za usługi przedstawiać radnym. Tak to każdy.... głupi potrafi.

 » radni bezradni (Klemens | 17-10-2017, 10:05:51)

Pan radny Drzazgowski to chciałby zjeść ciastko i jednocześnie je mieć. Tak się nie da panie radny. Jest pan od tego aby podejmować trudne decyzje, radzić jak je rozwiązać a nie bać się, co powiedzą wyborcy. Nikt panu nie każe być radnym! Jestem za dwukadencyjnością wójtów, burmistrzów i radnych - z prawem działającym wstecz. Dobrze, że PiS chce zlikwidować jednomandatowe okręgi. Ja jeszcze zlikwidowałbym kominowe diety radnych. Zostawiłbym radnym w Mogilnie max 100 zł/miesiąc. I zobaczymy ilu wtedy byłoby chętnych do "pracy w radzie miejskiej".

 » przetarg (smieciarz | 17-10-2017, 09:13:49)

Jak zrobiono kalkulacje Jesli mi nie oplaca sie intetes to go zamykam. Kto madry stara sie o zlecenia i startuje q przetargach do interesu do ktorego musi dolozyc no chyba że chce sobie reklamę zrobić.Wykonczyli konkurencję to teraz hulaj dusza piekla nie ma? Informacje ogolnikowe dlaczego nie przedstawią dokładnych kalkulacji ile odbieraja ton ile placa za tone na skladowisku koszty pracownikow i sprzetu?

 » portfele (toto | 17-10-2017, 08:29:41)

Ja, wszystkim zawsze jest mało. Tak urządzili świat.Jozek tam tez tylko forsa się liczy. Tylko potrafią dobrze oczy mydlić,wyuczeni.A , jak uważnie się przyjrzysz i pomyślisz, to zobaczysz, jakie pieniądze wydają.Pół na to, aby ludzie widzieli, a reszta idzie na całego.Nie wszyscy święci boso chodzą.

 » pytanie... (Jahn | 17-10-2017, 08:05:14)

...jest ponad 20 radnych....mam nadzieję ,że chociaż jeden z nich nie schowa głowy w piasek (liczę na Pana - Panie Nawrot) i publicznie zada pytanie na jutrzejszej sesji rady miejskiej czy wynagrodzenie prezesa 'komunalki" za 2016 rok na poziomie powyżej 133.000 złotych (czyli ok 11.000 miesięczne-prawie jak poseł RP) jest adekwatne do zakresu wykonywanych czynności i że również podwyżka cen śmieci to 'zrzutka" na wynagrodzenie pana prezesa. ...Czy 50.000 rocznie nie byłoby wystarczające/???/ absolutnie nie piszę tego z zazdrości!!!

 » Smieci (Henryk | 17-10-2017, 06:23:24)

Wynagrodzenia sobie obetnijcie bo to was ciężko utrzymać pasażyty.na bzdury wydajecie pieniądze a potem szukacie budżetu i niestety szary kowalski musi na tym cierpieć. To teraz zobaczycie jak kominy pójdą w ruch.wszyscy odczujecie nowy klimat tyło to nie będzie powiew leśnego powietrza a plastiku gumy itd.

 » Spokojnie (Logan | 17-10-2017, 05:28:51)

Rozliczymy obecną mogileńską władzę. Niektórzy pójdą na swoją wcześniejszą emeryturę

 » MPGK (Rob | 16-10-2017, 23:37:34)

MPGiK to komunistyczny relikt w ktorym rzadza komunistyczne wladze myslac ze to PRL. Pora sie ogarnac Panowie. Koryto wygasa i zadnymi siłami nie oszukacie nowego cyber spoleczenstwa. Ja chce sam wywozic swoje smieci do skladu. Za eko zaplaca mi. Szklo tez. Bio sprzedam madremu rolnikowi.. Odejme koszty wlasnej logisyki i bede do przodu a Wy relikty prlu będziecie mnie mogli pocalowac w... Recyklingowo.

 » AL (La | 16-10-2017, 22:53:09)

AL... Dokładnie.

 » Śmieciarki (ŚMIEČ | 16-10-2017, 22:50:23)

... Jakieś chore wyliczanki traktorki, śmieciarki, woreczki i w kibelku husteczki. Urzędasy znów podniosą ceny za ŚMIECI bo MPGK nie spełnia warunków...A może czas sprawdzić TO CAŁE MPGK???

 » ... (... | 16-10-2017, 22:31:21)

Nie rozumiem co mają koszty ciepłowni do smieci a smieci do cieplowni ??? !!!

 » ... (arczi | 16-10-2017, 22:00:36)

dla przypomnienia poprzednia firma robila to za 1ml zl mniej, a obecja stwierdza ze trzeba jeszcze do tego 600 tys dozolyc. smierdzi na kilometr

 » cena (komunalczak | 16-10-2017, 21:45:11)

Poprawiam z bystrych radnych.

 » cena (komunalczak | 16-10-2017, 21:19:33)

To ile te worki kosztują 300000 zł? O to nikt z Bystrzycy radnych się nie zapytał tylko był bełkot Drzazgi.

 » . (AL | 16-10-2017, 21:09:16)

Moim zdaniem jeżeli jednej firmie (w tym przypadku spółce) się nie opłaca to trzeba wybrać firmę której się to będzie opłacało a nie podnosić kwotę bez możliwości wyboru .

 » Komunalka (Jozek | 16-10-2017, 21:01:35)

Chyba ducha pan Bóg opuscil.no sorry ile można podnosić opłaty. To na ta nowa dachówkę na gminie ? Trzeba było gont założyć. Banicja !!!!

 » Znowu podwyżka? (Ja | 16-10-2017, 21:01:34)

Czy wiecie, że surowiec wtórny się sprzedaje dalej. I jeszcze mają mało? Śmieci segregowane powinni odbierać za darmo!!!! Albo płacić nam za segregowanie. Trzeba zrobić w komunalce kontrolę wewnętrzną i prześwietlić wszystko. A przede wszystkim dyrektora. Widocznie sobie nie radzi. Taczki i za bramę.

 » skandal (jbl | 16-10-2017, 20:59:36)

Zwolnić lub zdymisjonować wszystkich którzy obliczali obecne stawki-można sie pomylić ale nie o 28% Ograniczyć ilość worków na jedną osobę lub dom i NIGDY więcej nie głosować na nikogo kto zagłosuje za podwyżką ...

 » Pytacie co z workami...? (worki | 16-10-2017, 20:57:33)

W komunalce chyba pracują daltoniści i nie odróżniają kolorów. Ostatnio wystawiliśmy 15 worków ŻÓŁTYCH, a w zamian zostawiono 1 żółty worek, a z ponad 15 NIEBIESKICH, choć niebieskich w ogóle nie było...

 » . (AL | 16-10-2017, 20:54:22)

Moim zdaniem jeżeli jednej firmie (w tym przypadku spółce) się nie opłaca to trzeba wybrać firmę której się to będzie opłacało a nie podnosić kwotę bez możliwości wyboru .

 » podwyzka (mieszkaniec | 16-10-2017, 20:32:11)

Zaraz, zaraz to my mamy spłacać śmieciarki??

 » obliczenia (Wojtas | 16-10-2017, 20:28:27)

Poprzednia podwyżka też była przez to że nasza komunalna źle o liczyła koszty teraz to samo to może niech podniosą do 50 złotych za segregowane od razu i będzie spokój!Kto tam to wszystko liczy? Tylko się śmiać z naszych włodarzy i ich "podwładnych" z komunalki:-))

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (25)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (8)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (38)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (64)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
 » Zostań policjantem (7)
 » Wiosenne nasadzenia i warsztaty (0)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ